《聽說》,"500 days of Summer"

>> Sunday, February 21, 2010

我來日本接近半年了,都還沒認真看過一部好看的電影。考完試後,我恢復了看電影的心情。看了兩部我覺得看到很爽,有笑到拍桌子的,有感動到哭的,最重要的是兩部電影的配樂和歌曲鬥狠好聽,而且很有意思,很有Feel的兩部電影。

第一部是《聽說》-
去年的電影,是一部你一秒都不可以離開螢幕前電影,而且你必須用心去看。因為,這部戲除了配樂和環境的聲音,主要演員幾乎都沒有在講話。他們的談戀愛方式,不用談的而是用比的。如果你覺得台灣最賣座本土電影《海角七號》很好看,那《聽說》比海角好看n倍,起碼我沒有像看海角時睡著,而是很注意每一個電影的細節,和他們之間無聲的對白,無聲的感動。



當一個人擁有一顆聆聽的心,就算對方沒有說話,他也可以看得見對方想說的是甚麼。我常認為兩個人的相處中,言語上的溝通是很重要。當對方沒辦法完全明白我在說甚麼的時候,我也沒辦法對他有更深的信任。但我現在不這麼認為了,因為有些時候就算聽不明白並不代表他的心不明白。

第二部是“500 Days of Summer”-
電影的開場白 - Opening Narration
“This is a story of boy meets girl. The boy, Tom Hansen of Margate, New Jersey, grew up believing that he'd never truly be happy until the day he met the one. This belief stemmed from early exposure to sad British pop music and a total mis-reading of the movie 'The Graduate'. The girl, Summer Finn of Shinnecock, Michigan, did not share this belief. Since the disintegration of her parent's marriage she'd only love two things. The first was her long dark hair. The second was how easily she could cut it off and not feel a thing. Tom meets Summer on January 8th. He knows almost immediately she is who he has been searching for. This is a story of boy meets girl, but you should know upfront, this is not a love story.”



My favorite quotes -
Tom: What happens when you fall in love?
Summer: You believe in that?
Tom: It's love, it's not Santa Claus.

Tom: You don't want to be named as anybody's girlfriend, and now you're someone's wife?

男女之間的愛情,有時候不能完全依賴命運的安排,你不主動追求自己的幸福,她是不會靜靜等你的。有時候,不是你的就不是你的,是你的你就要更珍惜。把眼睛睜大,視野放寬,也許你不屬於夏天,可是秋天將會讓你變得更美麗。

三月份我要去參加大阪亞洲電影節,如果你看將在電影節公演的電影而又覺得很好,可以建議給我喔。電影節的網址Osaka Asian Film Festival 2010

1 comments:

Unknown April 20, 2010 at 3:22 AM  
This comment has been removed by a blog administrator.

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP